Startovací váha: 58 kg
Současná váha: 53 kg
Současné BMI: 21,5 (v normě)
První cíl: 50 kg
Druhý cíl: 45 kg
Možná: 40 kg

C'est la vie

21. května 2012 v 23:40 | bloody-bride |  Jen tak
Třeba když po x měsících bez kontaktu zjistíte, že pořád milujete někoho, kdo vás nikdy nebude milovat, protože miluje svou bývalou, ale stejně se s vámi vyspí a teď má z toho určitě výčitky i když dobře ví, že mu nikdy neodolám :-/ A taky se tak jmenuje písnička od Ace of Base, kterou mi prej v 5.třídě nechal zahrát v rádiu. Jenže teď jsme o 15 let starší...a všechno je na nic. Pardon za výlev, nemám to asi komu říct.
P.S.Jinak mám o 2 a půl kila míň, než když jsem tu psala naposledy (tedy teď 53), ale už z toho nemám ani radost a tlustá si přijdu pořád.
 

Jupí :-)))

7. listopadu 2011 v 13:03 | bloody-bride |  Hubnutí
Poslední dobou mám pocit, že mi padají všechny kalhoty tak jsem se zeptala mamky (největší kritik :-), jestli nemá pocit, že jsem trochu zhubla a ona hned, že jo. Pak jsem se ještě ptala kamarádky se kterou jsme se teď dýl neviděly, takže je to objektivnější a ta mi řekla: Trochu? Zhublas hodně. A další kamarádka mi to předevčírem řekla skoro hned sama od sebe Very Happy
Přitom váhu mám furt stejnou (momentálně 55,5) Confused Ale někdo mi psal ať nehledím jen na čísla, ale spíš na svůj vlastní pocit, tak asi to tak bude :-)
Jinak žádnou speciální dietu nedržím, akorát se nepřežírám a nechodím 3x týdně na pivo Laughing A mám depky a stres, taky dobrá dieta Mr. Green

50 rad pro zdravé hubnutí

7. října 2011 v 14:53 | bloody-bride |  Hubnutí
Na internetu jsou tisíce rad, jak zhubnout, ale mně jsou nejsympatičtější tyto, z knihy Dívčí rozhovory od Carol Weston (překlad Kateřina Orlová, vydal Alpress v edici Klokan, 1999). Dostala jsem ji už dávno jako náctiletá, ale občas se k ní ráda vracím, protože je psána sympaticky a empaticky a i tyto rady jsou rozumné a žádné pro-ana ;-)

1. Ne: Nejez, když nemáš hlad.
2. Ano: Jez pomalu. Pokládej vidličku mezi sousty a při jídle si povídej.
3. Ne: Neber si velké porce, ber si malé porce. Neuvažuj v bochnících, ale krajících.
4. Ano: Jez do polosyta, protože žaludku trvá asi 20 minut, než zjistí, co prošlo ústy.
5. Ne: Neukusuj si velká sousta. Ukusuj si malá sousta.
6. Ano: V průběhu celého dne vypij hodně vody. V lednici měj stále připravený džbán s vodou, na plotně konvičku čaje a na psacím stole svou cestovní láhev.
7. Ne: Nejez bezmyšlenkovitě. Své jídlo si vychutnávej nebo se do něj raději nenuť. (První dvě sušenky jsou skvělé. Dokážeš ale stejně skvěle vychutnat i tu šestou?)
8. Ano: Pravidelně cvič a pamatuj si, že svaly váží víc než tuk-ale lépe vypadají. Plavání, bruslení, běh, gymnastika, tanec, lyžování, jízda na kole nebo obyčejné skákání přes švihadlo je nedocintelné pro dobrou formu, prima zábavu a celkovou rovnováhu. Neměj v hlavě jen kila, ale především vzhled a zdraví.
9. Ne: Nezvyšuj si svůj energetický příjem neužitečnými kaloriemi ze sladkých limonád. Pij vodu nebo nekalorické bylinné čaje či výživné přírodní šťávy, třeba tomatový nebo grapefruitový džus.
10. Ano: Na svačinu nebo na výlet si nezapomeň oškrábat mrkev, přichystat celerové stonky, přibalit drobná rajčátka, hrozny a další zeleninu nebo ovoce.

11. Ne: Nekupuj tučné potraviny a popros člena rodiny, který u vás dělá velké nákupy, aby vynechal regál s cukrovím. Snáze odoláš, když nebudeš mít mlsky na očích. Nikdy nechoď do prodejny s potravinami na lačno.
12. Ano: Jestli chceš držet dietu, tak raději dodržuj jednodenní půsty, než abys bloumala hladová třeba 3 týdny.
13. Ne: Nikdy neužívej prášky na zhubnutí bez vědomí lékaře. Některé z nich jsou nebezpečné; po dalších bys byla podrážděná; po jiných se zase ztrácí voda, a ne tuk.
14. Ano: Každý den jez pestrou a vyváženou stravu, která obsahuje zástupce všech hlavních výživových skupin: obilnin a vlákniny, ovoce, zeleniny, masa, drůbeže a ryb a mléčných výrobků.
15. Ne: Nevaž se každý den, protože by tě to znervózňovalo a váha stejně není schopna okamžitě zaregistrovat sáček bonbonů z předchozího večera. Držíš-li dietu, zvaž se po několika dnech vždy ve stejnou dobu a neočekávej, že bys za týden zhubla více než půl kila až kilo.
16. Ano: Pokud držíš rozumnou dietu a hubneš pomalu nebo se nějaký čas s váhou nehneš, neztrácej trpělivost. Někteří lidé mají rychlejší metabolismus než druzí.
17. Ne: Nenech se odradit, když se snažíš hubnout a tvé okolí si tvého poklesu váhy hned nevšimne. Ani ty nezaregistruješ každé kilo, které ostatní přiberou nebo zhubnou.
18. Ano: Běž se projít, zavolej kamarádce, pusť se do vyřizování nějakých pochůzek nebo si vezmi žvýkačku bez cukru vždy, když máš chuť k jídlu nebo když tě svádí pokušení házet do sebe koblihu za koblihou.
19. Ne: Nešiď se o snídani. Organismus ti bude za snídani vděčnější než za to, že mu dopřeješ o 7 minut delší ranní spánek. Nevynechávej žádná denní jídla, jez spíš malé porce.
20. Ano: Uvědom si, že salám je tučnější než salát, pyré je kaloričtější než filé atd. Neuč se tabulky nazpaměť, ale zjisti si, která jídla ti "jdou rovnou do stehen".

21. Ne: Nemluv pořád o dietách. Byla bys nudná a otravná.
22. Ano: Když budeš stále něco dělat, jídlo pro tebe nebude tak důležité.
23. Ne: Neodepisuj zbytek svého postního dne jen proto, že sis zahřešila a smlsla po obědě tyčinku Snickers.
24. Ano: V restauraci si objednávej rybu, kuře, salát nebo něco lehkého.
25. Ne: Nemysli si, že když si vezmeš jeden bramborový lupínek a bude ti to stačit. Daleko jednodušší je nevzít si žádný. (Popcorny nebo preclíčky jsou sice lepší, ale ani ty se nedají jíst s mírou).
26. Ano: Pamatuj si, že kalorie se počítají, i když máš narozeniny nebo když jsi na rande, když tě čeká ten den písemka, i když je těsto na koláče ještě syrové, dokonce i když jdeš za svědka na svatbu nebo jsi na večírku a i když ochutnáš jediné sousto ze sousedova talíře.
27. Ne: Nepleť si své hezké ženské oblé tvary s ošklivými "pneumatikami".
28. Ano: Pakliže tvůj oběd vypadá na velkém talíři uboze, zvykni si ho servírovat na malý talířek.
29. Ne: Nepodléhej pocitu, že v restauraci musíš oběd zbaštit do posledního soustečka. (Porce bývají většinou ohromné).
30. Ano: Omez příjem soli, protože sůl zadržuje v těle nadbytek tekutin. Jídlo si ochucuj pepřem a dalším kořením. (Konzervovaná zelenina bývá ve slaném nálevu; jez raději čerstvou nebo zmrazenou).

31. Ne: Nepřejez se v neděli s tím, že se od pondělka vrhneš na přísnou dietu.
32. Ano: Olej z nadmíru tučné pizzy si vysaj papírovým ubrouskem, ovšem jen pokud nestoluješ s královnou.
33. Ne: Nepředstavuj si, že "nízkotučný" znamená bez tuku a že "bez tuku" znamená "bez kalorií".
34. Ano: Uvažuj o tom, zda by nestálo za to přilepit si na ledničku fotku ze svého nejkorpulentnějšího nebo nejútlejšího období.
35. Ne: Nenechávej na podnosu s moučníkem nůž. Je pak totiž zbytečně jednoduché ukrojit si kousek, kdykoli jdeš jen tak kolem.
36. Ano: Když si chceš dát něco do pusy. tak si jdi vyčistit zuby. Pocit právě vyčištěných zubů zmírní tvou touhu žvýkat.
37. Ne: Jídlo nesmaž, pokud se dá vařit, rožnit, vařit v páře, grilovat nebo upéct.
38. Ano: Kupuj tuňáka naloženého ve vodě a ne v oleji; kompoty ve vlastní šťávě, ne v sirupu; nízkotučné mléko místo plnotučného; místo běžného chleba raději chléb krájený v tenkých plátcích; bílé maso (např.kuřata a ryby) spíš než maso červené (např.karbenátky, řízky).
39. Ne: Nevykoukej pekaři výlohu.
40. Ano: Jestliže se snažíš zhubnout, přemýšlej, zdali by nebylo dobré zapisovat si v průběhu jednoho týdne všechno, co sníš. Pomůže ti to zjistit všechny přebytečné kalorie, které se ti vloudily do diety. Každý záznam švindlování omezí též tvé mlsání.

41. Ne: Ani jeden pamlsek bez otázky: "Stojí mi to za ty kalorie?"
42. Ano: Až shodíš svá první dvě a půl kila, zvedni stejně vážící pytlík mouky-to je váha, kterou s sebou už nikdy nepovlečeš.
43. Ne: Nechtěj být vegetariánkou (nebo vegankou) dřív, než si prozkoumáš, co musíš každý den jíst, abys měla zaručený dostatečný přísun bílkovin a železa.
44. Ano: Nauč se jíst čínskými jídelními hůlkami. Zpomalí tvou konzumaci čínských jídel.
45. Ne: Nedívej se v TV na reklamu na jídlo.
46. Ano: Zvaž, zda by pro tebe nebylo výhodné stanovit si určitá přísná pravidla. Možná by bylo jedodušší už nikdy po 9 večer nic nejíst, než každý den zkoušet sílu své vůle.
47. Ne: Nepodceňuj příjemný pocit z toho, že se budeš držet zpátky. Když mineš palačinky s tvarohem bez povšimnutí, nasytí tě vědomí, že jsi odolná a silná.
48. Ano: Vyměň přejídání za setkávání. Jestliže nemůžeš zhubnout sama, vyzkoušej sdružení STOB nebo jiné podobné podpůrné organizace.
49. Ne: Nepij light limonády a neslaď si umělými sladidly, na nichž samotných je upozornění, že o nich "bylo zijištěno, že u laboratorních zvířat způsobují rakovinu". (Dejme tomu, že hovoříme o potkanech, ne o lidech, a o dávkách, ne o baleních, ale děkuji, já si dám hořký čaj.)
50. Ano: Rozhodně s dietou přestaň, jakmile jsi dosáhla rozumné normální váhy. Možná, že budeš chtít zhubnout ještě pár kg, protože jsi jich zase několik nabrala. Ale skonči, když jsi na konečné, a pracuj na tom, aby sis dosaženou váhu udržela. Úspěch neoslavuj nějakou sladkou specialitkou. Kup si za odměnu třeba kalhoty-ale již v nové, menší velikosti.
 


30.9.2011

30. září 2011 v 14:48 | bloody-bride |  Jen tak
Zdravím! Nevím sice, jestli si to tu někdo vůbec čte, ale i tak se omlouvám, že jsem dlouho nenapsala. Nebylo co, s tím jak v poslední době žeru se rozšiřovat nehodlám :-D Ale řeklo mi pár spolužaček teď, že jsem přes prázdniny zhubla, že to jde vidět tak by byla škoda to úplně zakopat. Navíc jsem nějakou dobu nemohla ani cvičit, protože mi vyřezávali několik znamínek, z toho jedno větší přímo na břichu, ale už by to mělo být ok.
Už dlouho si říkám Příští týden zase začnu, ale zatím nic :-( Tak teď snad už konečně! Nechci zase všechno přibrat zpět.
Jinak v poslední době mi není moc dobře. Nemá to souvislost s jídlem, udělala jsem strašnou blbost a teď v noci nemůžu spát a budím se vylekaná. Černé svědomí mě pronásleduje a můžu si za to sama. Modlím se, aby už bylo za měsíc a všechno bylo v pořádku.
Až budu mít chvilku čas tak sem dám několik tipů na hubnutí od Carol Weston, sama si je potřebuju osvěžit :-) Zatím pa.

2.8.2011

2. srpna 2011 v 22:54 | bloody-bride |  Jídelníčky
SN: sýrová bulka
O: zeleninová polévka+necelý sekaný řízek plněný sýrem, vařené brambory s osmaženou cibulkou+miska okurkového salátu
SV: vanilkový tvaroh, půl balíčku arašídů
V: půlka rohlíku s tav.sýrem a kouskem 30% eidamu, kousek blaťáckého zlata, broskev
Pití: ráno hrnek černého neslazeného čaje, cca 2dcl coly, jinak voda
Pohyb: 200 cviků na břicho, procházka

31.7.a 1.8.2011

1. srpna 2011 v 21:30 | bloody-bride |  Jídelníčky
Ahoj, dlouho jsem nepsala, nedávno jsem totiž byla skoro týden v Praze za kámoškou a rozežrala jsem se tam jak vepřík, to by se stejně nedalo publikovat :-D Ale k mému překvapení mám o 2 kila míň než jsem myslela, takže k mému prvnímu cíli zbývá už jen 5! Je fakt, že jsem tam měla hodně pohybu, v Praze je všude daleko :-D Jediné s čím mám prblém je jezení u přítele, on je totiž zvyklý jíst cokoliv a kdykoliv a když se dokopeme k vaření tak je třeba pozdě večer, což je dost blbý :-/ Doma jím naposledy v 7 večer (někdo radí i dřív, ale já chodím spát dost pozdě).Jinak teď už jím zase líp takže se to dá i uveřejnit :-)))
Můj včerejší jídelák:
SN: rohlík s margarínem a jahodovou marmeládou
O: jasmínová rýže s karí, zázvorem, sójovým masem, vařenou zeleninou a arašídy
SV: jablko
V: maková kaiserka s tav.sýrem, kousek 30% eidam.cihly, kakaový termix
Pití: hrnek neslazeného černého čaje, hrnek kokosového mléka, jinak voda
Pohyb: 200 cviků na břicho

Můj dnešní jídelák (o něco lepší, protože jsem odpoledne usnula tudíž jsem nejedla :-D):
SN: maková kaiserka s tav.sýrem
O: to, co včera
V: necelá uzená makrela, rohlík
Pití: hrnek kokosového mléka, cca 2dcl coly, jinak voda
Pohyb: procházka, zatím 120 cviků, ale večer ještě přidám, aby to zas bylo těch 200

10.7.2011

10. července 2011 v 19:33 | bloody-bride |  Jídelníčky
SN: necelý rohlík se Zlatou Hanou a tuňákem
O: sójové maso s fazolkami, cibulkou a kápií, vařené brambory
SV: cca 100g jahodového probiotického tvarohu, jablko
V: rohlík se Zlatou Hanou a tuňákem, rajče, kousek eidam.cihly
+během dne několik cherry rajčátek
Pití: ráno hrnek neslazeného černého čaje, jinak voda
Pohyb: celodenní generální úklid a ještě budu lítat nahoru a dolů (nemáme v baráku výtah) s plnými pytli :-)))

9.7.201

10. července 2011 v 0:18 | bloody-bride |  Jídelníčky
Hola, všimli jste si něčeho nového? :-D Bystré oko možná ano. No, vlastně o nic tak zásadního nejde, ale mám kilo dole :-D Teď jak jsou ta horka tak ani nemám moc hlad (třeba můj jídelníček ve středu-sn: 2 malé makové rohlíčky, o: slaný sezamový koláček, v: zeleninový salát...a to jsem několik hodin lítala po městě a během odpoledne jsem si na jídlo ani nevzpomněla). Sice je to nic moc a s takovým tempem to bude trvat věky, ale lepší než kilo nahoře :-)

Jinak dnešní (vlastně už včerejší, protože to píšu po půlnoci) jídelák:
SN: necelý rohlík se Zlatou Hanou a uzeným eidamem
O: miska nudlové polévky+2 a půl malých kuřecích řízků, pečené brambory, trošinka tatarky+2 tenké klínky frgálu (nj, oběd u babičky, znáte to :-))) a navíc jsem měla zrovna celkem hlad, protože jsem snídala nezvykle brzo
V: půl rohlíku se Zlatou Hanou a tuňákem, cherry rajčátka
Pití: černý neslazený čaj, 2 nebo 3 sklenky Hanácké citronové kyselky, hrneček podmáslí, jinak voda
Pohyb: procházka, 200 cviků na břicho

5.7.2011

5. července 2011 v 21:04 | bloody-bride |  Jídelníčky
Tak a dost. V poslední době jsem to zas přeháněla (hlavně, když jsem s přítelem tak mám pořád na něco chuť, společně si vaříme apod.) a rozhodla jsem se, že fakt aspoň nějakou chvíli musím jíst ještě o moc míň než dosud. A dneska je mi zrovna strašně zle (ale až pár hodin od oběda) takže naštěstí teď žádný hlad ani chuť na nic nemám.
Jinak je to takový trochu bludný kruh-pár dní se držím, pak se zas neovládám, pak chci jíst, co nejmíň atd. V nějakém ženském testu mi vyšlo, že jsem ohrožena bulimií a měla bych co nejdřív kontaktovat odborníka, ale já jsem ohrožená leda tak žravostí :-D Každý doktor by se mi vysmál. Za poslední 2 týdny jsem si sice 2x strčila prst do krku (i dneska), ale to mi bylo fakt blbě a šlo to ven samo, prostě už jsem nevěděla, jak tomu ulevit. Rozhodně to nehodlám praktikovat často a o anorexii i bulimii jsem si toho už dávno nastudovala mraky a pochybuju, že bych tím někdy mohla trpět...mám akorát slabou vůli, to je vše :-/
Jinak dnešní jídelníček:
kedlubna a pár cherry rajčátek
miska nudlové polévky, 2 domácí knedlíky, trošinka kyselého zelí, kousek kuřete
3 čokoládové sušenky
Pití: ráno hrnek černého neslazeného čaje, asi 3 skleničky Hanácké citronové kyselky, jinak voda
Pohyb: schody do 9.patra, 80 cviků na břicho (večer ještě přidám) a chtěla jsem jít na procházku, ale bylo/je mi fakt zle :-/ a vůbec nevím z čeho, dnešní jídelníček sice není zdaleka ideální, ale na mé poměry je toho dost málo :-( Ach jo.

22.6.2011

22. června 2011 v 23:24 | bloody-bride |  Jídelníčky
SN: necelý rohlík se Zlatou Hanou a plátky 30% eidamu
O: rizoto s hráškem a růžičkovými kapustičkami posypané 30% eidamem
SV: jahodovo-jogurtová tyčinka
V: necelý rohlík se Zlatou Hanou a plátky uzeného eidamu, několik rajčat
Pití: voda
Pohyb: 100 cviků na břicho

Kam dál